Peel-gemeenten bundelen krachten online
Om toeristen online de weg naar de Peelregio te laten vinden, slaan de Brabantse Peelgemeenten de handen in één. Onder leiding van het Innovatiehuis De Peel, ontwikkelen zij een online platform met informatie over wat er te zien, doen en beleven is in de Peel. Ruis & Reuring stelde het onderliggende marketingplan op.
In plaats van zes aparte websites te ontwikkelen voor iedere Peelgemeente ontstaat zo één toeristisch platform voor de hele Brabantse Peelregio.
De Peel als merk
Vorig jaar ontwikkelde ik in afstemming met tientallen partners een marketingplan voor de vrijetijdssector van de Brabantse Peel. Dit vormt de basis van de Peel als merk. Op de nieuwe website vertellen we het verhaal van deze regio. Wat is nu de Peel? Wat voor gebied is dit? En wat is er te beleven? We bundelen onze krachten, maar er is ook ruimte voor het eigen verhaal van iedere gemeente. De website wordt gebouwd in lagen. Je komt binnen bij de Peel en ontdekt dan de verschillende gemeenten met hun eigen recreatieve aanbod.
Boerenleven, Weidse natuur, Kastelen en meer
De nieuwe website krijgt zes themalijnen, namelijk Boerenleven, Weidse Natuur, Kastelen & Musea, Eten & Drinken, Bruisende Evenementen en Innovatief Erfgoed. Deze thema’s komen voort uit het marketingplan en laten zien wat je kunt doen in de Peel. Het totale aanbod van informatie over de Peel als regio en de specifieke informatie per gemeente maakt dat iedere bezoeker zijn weg vindt naar de Peel.
Aanhaken op Eindhoven
Naast de verbindingen tussen de Peelgemeenten onderling, sluit dit project ook aan op de Brainport regio. In Eindhoven ontwikkelen ze een digitaal toeristisch platform, waar wij weer op aanhaken met onze website. Dit platform wordt het centrale punt voor vrijetijdsaanbod in 21 gemeenten. Door hierop aan te sluiten, wil het Innovatiehuis mensen die geïnteresseerd zijn in het vrijetijdsaanbod in Eindhoven ook verleiden tot een bezoek aan de Peel.
Zie ook de sneak preview van de themalijnen.