Klankbord merk Veluwe
Voor Boisen Placemaking heb ik in opdracht van de provincie Gelderland meegedacht over het merk Veluwe met aantrekkelijke karakters die vanuit erfgoed en landschap het beste passen bij deze mooie regio.
Fijnslijpen
De Veluwe is onder Nederlanders de bekendste toeristische regio van het land. Tegelijkertijd is het imago wat sleets en traditioneel. Martin Boisen ontwikkelde een strategie voor het merk Veluwe. Zijn inhoudelijke bevindingen liet hij in enkele werksessies fijnslijpen door experts in erfgoed en marketing. Ik maakte deel uit van deze expertgroep.
Karakters en doelgroepen
De strategie gaat uit van een kernbeleving van de Veluwe als regio van wild, stuifvlaktes, hoogteverschillen, hei en bos. Hieromheen zijn karakters opgesteld voor deelgebieden op de Veluwe, zoals De Industriële Veluwe, De Veluwezoom en De Koninklijke Veluwe. Deze geven de komende jaren richting aan de toeristische productontwikkeling en marketing van de Veluwe. De strategie is goed ontvangen bij ondernemers en betrokken instellingen op de Veluwe.
‘Veluwe-karakters geven richting aan productontwikkeling’