Ode aan de homo ludens
Het was historicus Johan Huizinga die in 1938 het werk Homo Ludens publiceerde en het spelen van de mens op waarde wist te schatten. Hij geldt voor mij als een grote inspiratiebron.
Het was historicus Johan Huizinga die in 1938 het werk Homo Ludens publiceerde en het spelen van de mens op waarde wist te schatten. Hij geldt voor mij als een grote inspiratiebron.
De Volkskrant jubelt dat het aantal Airbnb’s met driekwart is gedaald sinds de invoering van de registratieplicht in Amsterdam. Dat ligt wat genuanceerder.
Hoe ontwerp je een aantrekkelijke stad? Die vraag houdt veel gemeenten bezig. Iedereen wil toeristen, maar geen overlast. En een levendig centrum, maar geen eenheidsworst. Interview in Vastgoed Visie met Ruis & Reuring.
Donald Duck haakte eerder aan op de discussie over bezoekersspreiding met het verhaal ‘Toerismetrubbels’. Vier lessen van Donalds avontuur lees je hier.
De raad van Utrecht heeft ingestemd met de actualisatie van het hotelbeleid. De huidige planvoorraad voor nieuwe hotels wordt uitgevoerd, wat zorgt voor 1.500-1.800 nieuwe hotelkamers in 2020, 2021 en 2022. Hierna volgt een pas op de plaats. Ruis & Reuring stelde de actualisatie op.
Utrecht heeft voor het eerst beleid ontwikkeld voor het tijdelijk verblijf van internationals die voor werk (short stay) in de stad zijn. Ruis & Reuring heeft samen met collega’s van de gemeente Utrecht dit nieuwe beleid voorbereid.
In ‘Koop zelf een stad‘ uit Frank Heinen in de Volkskrant zijn zorgen over het toenemend toerisme in Utrecht. Hij zou er goed aan hebben gedaan feiten over toerisme in Utrecht te checken, voordat hij zijn beschouwing maakte.
De e-bike is in Nederland bezig met een razendsnelle opkomst. Toeristische ontwikkeling en maatschappelijke promotie kunnen zorgen voor meer bekendheid en meer gebruik van de nieuwe snelfietsroutes, waar provincies als Gelderland en Utrecht op inzetten.
Bijzonder om mee te maken: staatssecretaris Mona Keijzer citeerde in de tweede kamer met naam en toenaam Ruis & Reuring.
Onderzoek van Stichting Kastelen Buitenplaatsen en Landgoederen (sKBL) laat zien dat onze kastelen steeds meer in trek zijn onder buitenlandse bezoekers. De campagne die ik leid vanuit NBTC wordt hierbij als verklaring genoemd. Fantastisch nieuws. Daar zou ik bijna van gaan blozen.
Woensdag 10 oktober 2018 was een goede dag voor de sector. NBTC Holland Marketing lanceerde in afstemming met meer dan 100 cowriters de visie Perspectief Bestemming Nederland 2030.
De beleving van tijd lijkt steeds sneller te gaan en we hebben er altijd te weinig van. De tijd glijdt als fijn zand tussen onze vingers door. Pleidooi voor meer Kairos, ofwel meer bevlogen vrijetijd.